Általános Szerződési Feltételek
(a továbbiakban „ÁSZF”)
1. BEVEZETÉS
Jelen ÁSZF tartalmazza az ARIOSO Budapest Kft. (székhely: 1075 Budapest Király utca 9.; cégjegyzékszám: 01-09-708823; adószám: 12897032-2-42; a továbbiakban „Szolgáltató”) által a www.arioso.hu honlapon (a továbbiakban „honlap”) nyújtott szolgáltatások igénybevételének és a honlap használatának feltételeit, módját, valamint a honlapon nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevő személy (a továbbiakban „Felhasználó/Ön/Megrendelő”) és a szolgáltató között alkalmazandó általános szerződési feltételeket.
A Felhasználó a honlap használatával (regisztrációval és a rendelés megerősítésével, illetve feladásával) tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
A Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy az ÁSZF-et időről időre megváltoztassa. Kérjük, minden vásárlás előtt olvassa el és ellenőrizze az ÁSZF-et. Amennyiben nem járul hozzá az ÁSZF-ben történő bármiféle változáshoz, kérjük, azonnal szüntesse be az oldal használatát.
A Szolgáltató a jelen ÁSZF-et, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja. A módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép hatályba és a hatályba lépést követő rendelésekre érvényes. Tehát minden változtatás, amely az Ön visszaigazolt rendelése után következik be, nem fogja érinteni az adott rendelését, kivéve, ha a változtatást törvény írja elő számunkra.
A jelen ÁSZF 2018. 05. 24-től hatályos és visszavonásig hatályban marad.
2. ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK
2.1. A Szolgáltató adatai:
Név: ARIOSO Budapest Kft.
Székhely: 1075 Budapest, Király utca 9.
Üzlethelyiség címe: 1075 Budapest, Király utca 9.
Cégjegyzékszám: 01-09-708823
Adószám: 12897032-2-42
Bankszámlaszám: 10400126-50526557-52861009
IBAN: HU51-1040-0126-5052-6557-52861009
SWIFT: OKHBHUHB
Ügyfélszolgálat/áruház adatai
Cím: 1075 Budapest, Király u. 9.
Telefon: +36 1 266 3555
E-mail: info@arioso.hu
Bolt nyitva tartása: hétfő–péntek: 10–19 és szombat: 10–16, vasárnap: zárva
Telefonon: hétfő–péntek: 10–19 és szombat: 10–16, vasárnap: zárva
2.2. A honlapon elérhető szolgáltatások igénybevételének feltételei
A főoldalon található “Bejelentkezés” menüpont alatt a regisztrációs adatlap kitöltésével van lehetőség felhasználói fiók létrehozására. A Felhasználó a Weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF feltételeit megismerte. A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, azaz minden e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni. A regisztráció semmilyen kötelezettséggel nem jár.
A Honlapon történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
Szolgáltatót a regisztrált adatok Felhasználó által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
A Webáruház a Magyarországról érkezett, illetve oda kézbesítendő megrendeléseket teljesíti. Ettől eltérő megrendelési igénye esetén forduljon hozzánk elektronikus levélben.
Jogviszonyunkra a 2013. évi V. Törvény (Ptk.), valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezései alkalmazandók.
A honlapon kizárólag 18. életévüket betöltött cselekvőképes személyek vásárolhatnak.
A regisztráció során lehetősége nyílik feliratkozni a Szolgáltató által kezelt direkt marketing célú üzenetküldésre (Hírlevélre). A Hírlevélre történő feliratkozás önkéntes.
Amennyiben a korábbi vásárlásai során már regisztrált a Webáruházban, e-mail cím és jelszó párossal beléphet és így a korábban megadott személyes adataival folytathatja a vásárlást.
A vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben a Felhasználó valótlan, más nevében, más személyhez köthető adatokkal veszi igénybe szolgáltatásait.
3. A MEGRENDELÉS FOLYAMATA
VÁSÁRLÁS A WEBÁRUHÁZBAN
A megjelenített termékek online módon a “WEBÁRUHÁZ” főmenüre és azon belül a lentiekben részletezett kategóriára kattintva rendelhetők meg.
3.1.
A Webáruházban a termékek
a. egyrészt a “Virágok”, “Ínyencségek”, “Szappanok”, “Selyemvirágok”, “Lakásillatosító”, „Lakásdekoráció”, Ajándékcsomagok” stb. kategóriák alatt,
b. másrészt közvetlen kereséssel találhatók meg. Keresni termék névre, valamint kulcsszavak szerint lehetséges.
Vásárlást regisztrált és nem regisztrált felhasználók is kezdeményezhetnek.
3.2.
A Webáruházban megvásárolható termékek fotói, jellemzői, egyéb vonatkozó lényeges információk, az érintett termék termékoldalán kerülnek feltüntetésre. Amennyiben bármely termékünkkel, alapvető jellemzőivel kapcsolatban több információra van szüksége, kérjük, hogy írjon az info@arioso.hu e-mail címre.
3.3.
Minden rendelés az elfogadás és rendelkezésre állás függvénye. Az Ön bevásárlókosarában lévő termékek nincsenek lefoglalva, azokat a megrendelés véglegesítése (a megrendelési folyamat teljes befejezése) és megerősítése előtt más felhasználók megvásárolhatják.
3.4.
A Honlapon vagy az egyéb szolgáltatások felületein megjelenő információkban előfordulhatnak hibák, pontatlanságok vagy hiányosságok a termékek leírását, árazását és promócióját, ajánlatokat, termékszállítási költséget, szállítási időt és hozzáférhetőséget illetően. A Szolgáltató fenntartja a jogot bárminemű hiba, pontatlanság vagy hiányosság kijavítására, valamint arra, hogy előzetes tájékoztatás nélkül megváltoztassa vagy frissítse az információkat.
3.5.
A termékek adatlapján megjelenített képek – különösen a “Virágok” kategória esetén – eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. A virágcsokrok/dekorációk a szezonális virágok esetén elsősorban az aktuálisan készleten lévő virágokból készülnek. Konkrét igényt előzetes egyeztetés függvényében a virág beszerzésére nyitva álló megfelelő idő alatt tudunk teljesíteni.
A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
3.6.
Termék vásárlása esetén a Webáruházban az Ön által kiválasztott termék oldalán tudja elkezdeni a vásárlást. A terméket a „KOSÁRBA” gombra kattintva tudja a megvásárolni kívánt termékek listájához adni (KOSÁR). Ezt a folyamatot minden olyan terméknél meg kell ismételni, amelyet Ön meg kíván vásárolni.
Kosarának tartalmát a honlap jobb felső sarkában található „KOSÁR” feliratra kattintva a honlap bármely felületéről elérheti. Itt találhatja és ellenőrizheti az Ön által eddig kiválasztott és megvásárolni szándékozott termékeket és azok mennyiségét. Ha egy termékből többet kíván vásárolni, azt a KOSÁR oldalán tudja beállítani.
3.7.
Webáruházból történő normál termék rendelése és workshop eseményre történő helyfoglalás egyidejűleg nem kezdeményezhető. Normál terméket nem lehet a “kosárhoz” adni, amíg a kosár workshop elemet is tartalmaz. Normál termék kosárba helyezése előtt a workshop elemre le kell adni a megrendelést vagy törölni szükséges a kosárból a workshop elemet.
3.8.
A virágküldés során a megrendelés lemondása legkésőbb az ígért kiszállítási idő kezdete előtt negyvennyolc (48) órával lehetséges.
JELENTKEZÉS WORKSHOPRA / VIRÁGKÖTŐ TANFOLYAMRA
3.9.
A workshop eseményekre online módon a webshopon történő ‘WORKSHOPOK’ fülre kattinva lehet kiválasztani a kívánt napot. Az eseményre történő jelentkezés esetén az Ön által kiválasztott “Workshopok” oldalán tudja elkezdeni a jelentkezés folyamatát.
Lehetősége van többszöri vásárlásra,így egyidejűleg több személy részére is lehet helyet foglalni.
3.10.
A Workshop eseményekről szóló részletes információk (ár, helyszín, kurzusvezető, időtartam) az adott közelgő esemény oldalán tekinthetők meg.
Workshop eseményre történő helyfoglalás és a Webáruházból történő normál termék rendelése egyidejűleg nem kezdeményezhető. Workshop eseményre nem lehet rendelést leadni, amíg a “kosár” normál terméket is tartalmaz. Workshop esemény megrendelése előtt a normál termékre le kell adni a megrendelést vagy törölni szükséges a kosárból a normál terméket.
3.11.
Workshopra történő helyfoglalást és megrendelést regisztrált és nem regisztrált felhasználók is kezdeményezhetnek.
3.12.
A workshop lemondása legkésőbb a workshop időpontja előtt 7 nappal, írásban lehetséges. Ezt követően a foglalás átruházható más személyre, de már nem áll módunkban visszafizetni a vételárat.
A RENDELÉS FELADÁSA
3.13.
A “KOSARAM” oldalon (a „KOSARAM” feliratra kattintva érhető el) találhatók és ellenőrizhetők az eddig megvásárlásra kiválasztott termékek. Ezen az oldalon van lehetőség a nem kívánt termék törlésére az “X” ikonra történő kattintással, valamint módosíthatja a szükséges darabszámot.
A “kosárhoz” további termékeket hozzáadni a Webáruház menüsorára kattintva, az adott kategóriákból történő kiválasztás után, a fent leírtak alapján lehetséges.
Virágkiszállítás esetén a WEBÁRUHÁZ oldalon az ajándék kiválasztása során, a kosárba helyezés előtt lehetőség van “személyes üzenet hozzáadása” ablakban rövid üzenetet megadására, amely üzenet kártya formájában a küldemény mellé kerül majd.
Ha a “kosár” tartalma megfelelő, a következő lépésként, a “TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ” feliratra kattintva az oldal a “SZÁLLÍTÁS” felületre irányít, ahol ki kell választania a kívánt szállítási címet (irányítószám alapján), az az alapján felkínált szállítási módot és a kézbesítésre ideális időpontot. A számlázási adatokat a szállítási cím rögzítése után lehet megadni. Szállítási címnek olyan adatokat adjon meg, ahol valószínű, hogy át is tudja venni a megrendelt csomagot. Kapucsengőt illetve kapukódot a “RENDELÉS JEGYZETEK” szövegdobozban tudja megadni.
A vásárlás elküldéséhez és véglegesítéséhez a MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE gombra kattintva a rendszer elküldi az adatokat.
A sikeres vásárlást a megjelenő „KÖSZÖNJÜK! ÖN LEADTA MEGRENDELÉSÉT” üzenet erősíti meg.
Az elküldés után 1 munkanapon belül visszaigazolást küldünk a megadott e-mail címre a megrendelésről. Amennyiben a megrendelés rögzítése után hibás adatot észlel (pl.: a visszaigazoló e-mailben), azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni a Szolgáltató felé.
Bármilyen kérdés esetén kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a info@arioso.hu címen vagy a +36 1 266 3555 telefonszámon.
4. SZÁLLÍTÁSI INFORMÁCIÓK
• Szállítási címként bármely magyarországi település címadatai megadhatók.
• A Szoláltató megrendelésenként egy konkrét címre tudja a megrendelt termékeket kiszállítani. Több kiszállítási cím esetén minden kiszállítási címhez külön megrendelést szükséges leadni.
• A kiszállítás két kategóriája a Virág kiszállítása és a Termék kiszállítása. Minden olyan egy vagy több tételes megrendelés amelyben minimum egy darab VIRÁG szerepel az a megrendelés virágkiszállításnak minősül.
• A Szolgáltató a változtatás jogát fenntartja a kiszállítási nap módosítása, illetve az előzetesen kalkulált kiszállítási idő tekintetében is. Továbbá a Szolgáltató bizonyos termékek kiszállításának területi (pl. csak budapesti kiszállítás vállalása) és időbeli korlátozására is fenntartja a jogot.
• A kiszállításra vonatkozó összefoglaló táblázat jelen ÁSZF 1. sz. Mellékletét képezi.
• A Szolgáltató biztosít minden rendelést a szállítási idő alatt, amíg az az Ön által megadott szállítási címre kézbesítésre kerül.
• Kérjük, vegyék figyelembe, hogy célunk minden rendelést 2 munkanapon belül postára adni. A becsült szállítási idők csak tájékoztatásul szolgálnak, és a postára adás vagy a futárnak történő átadás időpontjától számolandók.
• A felhasználó a megrendelt termék átvételekor köteles megvizsgálni, hogy a termék sérülésmentes-e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson vagy a terméken, jegyzőkönyv felvételét kérheti a futártól, ugyanis a termék futártól való átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, amely azt jelenti, hogy az átvételt követően a felhasználó kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után a Szolgáltatónak nem áll módjában utólagos mennyiségi és minőségi reklamációt elfogadni.
• Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a Szolgáltató díjmentesen biztosítja a termék visszavételét, illetve cseréjét. A Szolgáltató nem vállal felelősséget az átvételt követően észlelt sérülésekért.
4.1. Szállítási módok
A vásárlási folyamat során az alábbi szállítási módok érhetők el a virág és a termékek kiszállítása esetén is:
• Taxi szolgáltatás – City Taxi;
• Posta út – Magyar Posta Zrt.
• saját futár.
VIRÁG kiszállítása:
Minden olyan egy vagy több tételes megrendelés, amelyben minimum egy darab virág szerepel az a megrendelés virágkiszállításnak minősül.
Virágküldeményeinket Budapest területén az alábbi feltételekkel juttatjuk el otthonába vagy a megjelölt címre (postafiók címre nem kézbesítünk).
Kézbesítés díja: egységesen bruttó 3.500,- Ft (azaz háromezer-ötszáz forint).
Kézbesítés időpontja:
• Normál időszak: az ARIOSO üzlet (cím: Budapest, 1075, Király utca 9.) nyitvatartási idejében hétfőtől péntekig 10 és 19 óra között;
• Nem ünnepi időszakban: szombaton 10 és 16 óra között;
• Nincs kiszállítás: vasárnap és munkaszüneti napokon a Szolgáltató nem vállal kiszállítást.
A vidéki, azaz a Budapest területén kívüli egyéb magyarországi címre kézbesítendő megrendeléseket a DHL és GLS közreműködésével kézbesítjük.
Kézbesítés díja: egységesen bruttó 14.000,- (azaz tizennégyezer forint).
Kézbesítési munkanapok: kedd, szerda, csütörtök és péntek, reggel 6 és 12 óra között. A Szolgáltató a vidéki kiszállításokat csak abban az esetben tudja konkrét munkanapon teljesíteni, amennyiben a megrendelés legkésőbb a kiszállítás napját megelőző munkanapon reggel 9 óráig megérkezik a rendszerébe.
TERMÉK (nem virág) kiszállítása:
Egyéb, virágot nem tartalmazó Termék(ek)-et tartalmazó küldeményt Budapest területén az alábbi feltételekkel juttatjuk el otthonába vagy a megjelölt címre (postafiók címre nem kézbesítünk).
Kézbesítés díja: egységesen bruttó 3.500,- Ft (azaz háromezer-ötszáz forint).
Kézbesítés időpontja:
• Normál időszak: az ARIOSO üzlet (cím: Budapest, 1075, Király utca 9.) nyitvatartási idejében hétfőtől péntekig 10 és 19 óra között;
• Nem ünnepi időszakban: szombaton 10 és 16 óra között.
• Nincs kiszállítás: vasárnap és munkaszüneti napokon a Szolgáltató nem vállal kiszállítást.
A vidéki, azaz a Budapest területén kívüli egyéb magyarországi címre kézbesítendő megrendeléseket a DHL és GLS közreműködésével kézbesítjük.
Kézbesítés díja: egységesen bruttó 14.000,- (azaz tizennégyezer forint).
Kézbesítési munkanapok: kedd, szerda, csütörtök és péntek, reggel 6 és 12 óra között. A Szolgáltató a vidéki kiszállításokat csak abban az esetben tudja konkrét munkanapon teljesíteni, amennyiben a megrendelés legkésőbb a kiszállítás napját megelőző munkanapon reggel 9 óráig megérkezik a rendszerébe. Amennyiben megrendelése adott munkanapon 9 óra után vagy munkaszüneti napon történik, megrendelése a következő munkanapon kerül feldolgozásra.
A Szolgáltató – virágot nem tartalmazó – Termék kiszállítást magyarországi vidéki címre a DHL és GLS közreműködésével kézbesít. Kézbesítés díja: egységesen bruttó 14.000,- (azaz tizennégyezer forint).
Ez esetben a kiszállítás várhatóan, 3-5 munkanapot vesz igénybe, azonban a szállítási idő nem garantált és nem képezi a szerződés részét. A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért felelősség nem terheli.
A Szolgáltató virágot tartalmazó és nem tartalmazó termék kiszállítást budapesti címre a Taxi szolgáltatás által is kézbesít.
Kézbesítés díja: egységesen 8.000,- (azaz nyolcezer forint).
5. FIZETÉS
A honlapon “Paylink”-en keresztül történő bankkártyás fizetés lehetséges. A kényelmes és biztonságos online fizetést a Worldline Financial Services (Europe) S.A. biztosítja.
A Bankkártya adatai webáruházunkhoz nem jutnak el.
A fizetés kiválasztásával a “kosárban” szereplő és megvásárolni kívánt termékek összege terhelésre és levonásra kerül a bankszámlájáról a fizetési folyamat végén. Utánvéttel nem áll módunkban teljesíteni a megrendelést.
Ön szavatolja, hogy az Ön által használt hitel-/bankkártya az Öné vagy a hitel-/bankkártya tulajdonosa külön felhatalmazta Önt annak használatára. Minden hitel-/bankkártya-tulajdonos felelősséggel tartozik a kártya érvényességének ellenőrzéséért és a kártyakibocsátó által történő engedélyezésért. Ha az Ön fizetési kártyájának kibocsátója elutasítja a fizetés engedélyezését a szolgáltató felé, nem tartozunk felelősséggel semmiféle késésért vagy a szállítás elmaradásáért. Amennyiben a megrendelés leadásától számított 30 percen belül nem történik meg a fizetés, a megrendelés törlődik.
A Szolgáltató a lehetőségeihez mérten mindent megtesz a felhasználó rendelési és fizetési adatainak biztonsága érdekében, azonban nem felel semmilyen veszteségért, amely abból származik, hogy egy harmadik fél engedély nélküli hozzáférést szerez bárminemű adathoz, melyet a felhasználó megadott.
6. FELELŐSSÉGVÁLLALÁS
A Szolgáltató felelősséget vállal a beérkezett és kiegyenlített megrendelések teljesítésre, azonban fenntartja a jogot arra, hogy amennyiben bármely virág nincs azonnal készleten és a kiszállítás kért időpontjáig nem tudja azt beszerezni, akkor a megrendelővel történő egyeztetés után azt más, hasonló virággal helyettesítse.
A Felhasználó a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő, szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott vagyoni és nem vagyoni károkért.
7. SZELLEMI TULAJDONJOGOK
Minden, a honlapon szereplő tartalom, mint például képek, dokumentumok, logók, menük, weboldalak, eszközök, betűtípusok, dizájnelemek, virágkompozíciók és összeállítások vagy funkciók (a továbbiakban együtt „tartalom”) az Arioso Budapest Kft. tulajdonát képezi és szerzői jogi, védjegyoltalom és egyéb, a szellemi tulajdont oltalmazó törvények és rendeletek oltalma alatt áll. Ön nem reprodukálhatja, forgalmazhatja, tüntetheti fel, módosíthatja, nem készíthet hasonló munkát belőle és nem használhatja a tartalmat semmilyen módon, egészben vagy részben az Arioso Budapest Kft. előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül.
8. AJÁNLATI KÖTÖTTSÉG, VISSZAIGAZOLÁS
A Szolgáltató legkésőbb 1 munkanapon belül e-mail útján visszaigazolja a megrendelést. Amennyiben a Felhasználó nem kapja meg 1 munkanapon belül a visszaigazolást, mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
A visszaigazoló e-mail tartalmazza a rendelési adatokat, így a megrendelt termék nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módot, a rendelés sorszámát és a felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.
9. TERMÉKEK
A termékek fő tulajdonságai a honlapon az egyes termékek oldalain szerepelnek. A honlapon eladásra kínált termékek bemutatására használt képek eltérhetnek a valódi megjelenéstől, tekintettel arra, hogy ez – a fényképek, illetve színek tekintetében – függ a használt webböngésző és monitor beállításától.
10. ÁRAK ÉS ÁRAZÁSI IRÁNYELVEK
A Honlapon megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák az általános forgalmi adót (áfa) és a csomagolási költséget, azonban nem tartalmazzák a szállítás díját.
Fenntartjuk azonban a jogot arra, hogy előzetes értesítés nélkül is bármikor változtassunk a Honlapon szereplő árakon vagy bármikor megszakítsuk a szolgáltatást. A Szolgáltató nem tartozik felelősséggel Önnel vagy bármilyen harmadik féllel szemben semmiféle változtatás, ármódosítás és a szolgáltatás beszüntetésének vagy szüneteltetésének tekintetében. A rendelés leadásával a honlapon feltüntetett termékár elfogadásra kerül, kivéve, ha fizetési hiba áll fenn.
11. A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE
A szerződés megkötésére magyar és angol nyelven van lehetőség. A magyar és az angol változat közötti bármely eltérés vagy ellentmondás esetén a szerződés magyar nyelvű változata az irányadó. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltaknak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, amely szem előtt tartja az Európai Parlament és a Tanács fogyasztók jogairól szóló 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
A szerződés a visszaigazolás megérkezésével jön létre. A megrendelést a teljesítés előtt legfeljebb 48 órával (workshopot 7 nappal), írásban lehet lemondani. Ezt követően már nem áll módunkban visszafizetni a vételárat. A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek; a szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető. A szerződés létrejöttét az elektronikusan elmentett vásárlási adatok igazolják.
A Honlap olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhat, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
12. AZ ELÁLLÁS JOGA
Tájékoztatjuk, hogy a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II. 26.) Korm. rendeletben foglalt elállási jog csak azon vásárlókat illeti meg, akik a Ptk. szerint fogyasztónak minősülnek. A Ptk. 8:1. § (1) bekezdésének 3. pontja szerint „fogyasztó”: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettjére (a továbbiakban „fogyasztó”).
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a hivatkozott 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a fogyasztó a terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől.
A fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
A felhasználó/fogyasztó az elállási jogát úgy gyakorolhatja, hogy az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát eljuttatja a szolgáltatónak a jelen ÁSZF 2. pontjában feltüntetett elérhetőségeire.
A felhasználó/fogyasztó az elállási szándékának jelzésére használhatja a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. mellékletében szereplő Elállási/Felmondási nyilatkozatmintát, amely a jelen ÁSZF 2. számú mellékletét képezi.
A fogyasztó elállási jogát határidőben gyakoroltnak kell tekinteni, ha a fogyasztó az átvétel napjától számított tizennégy (14) napon belül elküldi elállási nyilatkozatát a szolgáltató részére. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a szolgáltatónak. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából.
Javasoljuk, hogy a fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára annak érdekében, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
A fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a szolgáltató jelen ÁSZF 2. pontjában feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A terméknek a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak nem áll módjában átvenni utánvéttel visszaküldött csomagot. A termék visszaküldésének költségén kívül a fogyasztót semmilyen más költség nem terheli az elállás kapcsán. Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket vagy a fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte – a kettő közül a szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
Visszatérítéskor az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a fogyasztó kifejezetten a hozzájárulását adja más fizetési mód igénybevételéhez; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag semmilyen többletköltség nem terheli a fogyasztót.
A fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
13. ELÁLLÁSI JOG ELVESZTÉSE:
A megrendelő kifejezetten tudomásul veszi, hogy hogy a virág minőségét rövid ideig megőrző termék, valamint a megrendelt csokrot/virágdobozt a Szolgáltató kifejezetten a megrendelő kérésére állítja elő, ezért a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) c) és d) pontja alapján az adásvételi szerződéstől való elállás joga nem gyakorolható, a virágok, csokrok, virágdobozok nem küldhetők vissza.
A fogyasztót az alábbi esetekben nem illeti meg az elállási jog:
• Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében (pl. workshop) a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a szolgáltató a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.
• Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a felhasználó személyére szabtak (pl. vágott virágcsokor).
• Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében (pl. virágok).
• A terméket használta, módosította vagy bennük kárt tett.
• Az azonosító címke a termékről eltávolításra került.
• A termékeket nem kompletten, használatlan állapotban, az eredeti csomagolásban küldi vissza. Amennyiben egy készletet küld vissza, annak nem minden részét tartalmazza.
14. AZ ELÁLLÁSI JOG VIZSGÁLATA
A Szolgáltató a visszaküldés után ellenőrzi a felhasználó/fogyasztó visszaküldésre való jogosultságát a hivatkozott kormányrendeletben és a jelen ÁSZF-ben foglaltaknak megfelelően. Amennyiben a visszaküldés minden feltételnek megfelel, a visszaküldendő termékek elfogadásáról a felhasználó/fogyasztó e-mailben kap értesítést és a felhasználó/fogyasztó választása szerint a Szolgáltató kicseréli a terméket vagy visszatéríti a visszaküldött termékek vételárát.
A vételár visszatérítésének időkerete függ a használt fizetési módtól.
15. SZAVATOSSÁG
A webáruház szavatossági felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadók.
Fogyasztói szerződés esetén a fogyasztónak minősülő felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. A kétéves elévülési határidőn túl a felhasználó már nem tudja érvényesíteni kellékszavatossági jogait.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a felhasználó az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
A kiszállítást/átvételt követő 6 hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a szolgáltató nem köteles a felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának a következménye. A teljesítést követő 6 hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.
Ingó dolog (termék) hibája esetén a felhasználót termékszavatosság illeti meg. Ez esetben a fogyasztónak minősülő felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
A felhasználó/fogyasztó a szavatossági igényeit a szolgáltató jelen ÁSZF 2. pontjában meghatározott elérhetőségein érvényesítheti.
16. PANASZÜGYINTÉZÉS
A Felhasználó a termékkel vagy a szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a jelen ÁSZF 2. pontjában meghatározott elérhetőségein érvényesítheti.
A Szolgáltató a szóbeli panaszt lehetősége szerint azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség a panasz jellegéből adódóan vagy ha a felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel.
A Szolgáltató személyesen közölt szóbeli panasz esetén a jegyzőkönyv egy példányát helyben átadja a Felhasználónak.
A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt panasz esetén legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát a felhasználónak.
Minden egyéb esetben a szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
A Szolgáltató a telefonon vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben megkönnyíti a panasz visszakeresését.
A szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés a jelen ÁSZF értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén a szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a felhasználót.
Tájékoztatjuk, hogy a Szolgáltatónál magatartási kódex nem áll rendelkezésre.
A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu
A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja: http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8579
A Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében.
17. TECHNIKAI KORLÁTOK
A honlapon történő vásárlás feltételezi a felhasználó részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, amely megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.
18. ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
A Szolgáltató Adatkezelési Tájékoztatója a következő címen érhető el: www.arioso.hu/hu/aszf
1. sz. MELLÉKLET
Összefoglaló táblázat a szállítási információkról:
2. sz. MELLÉKLET
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet melléklete
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
Címzett: Arioso Budapest Kft. (székhely: 1075 Budapest Király utca 9.; cégjegyzékszám: 01-09-708823; adószám: 12897032-2-42)
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: Szerződéskötés időpontja / átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt